جاهای دیدنی روتردام هلند

روتردام ، دومین شهر بزرگ هلند، واقع در قسمت جنوبی جزایر راین، به عنوان بزرگترین بندر جهان شناخته میشود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این شهر تقریبا به طور کامل توسط حملات هوایی آلمان در جنگ جهانی دوم نابود شد، ولی پس از جنگ بازسازی شد و با خیابان های مدرنش، مناطق مسکونی شیک و زیبایش به عنوان یکی از مدرن ترین شهرهای اروپا معروف شده است. تاریخ شهر به قرون وسطی باز میگردد. روتردام مدتهاست که به عنوان یک مرکز فرهنگی اروپا شناخته می‌شود و امروزه، به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگران شناخته می شود.

 

 

۱۰ جاذبه برتر گردشگری روتردام هلند

کلیسای سنت لارنس - جاهای دیدنی روتردام هلند

۱– کلیسای سنت لارنس (Grote of Sint-Laurenskerk)

 

این کلیسا یکی از معدود یادگارهای ساختمان‌های قرون وسطی است که از جنگ جهانی دوم به یادگار مانده است. این کلیسا در قرن ۱۵ میلادی ساخته شد. درب ورودی کلیسا، از جنس برنز، ساخته هنرمند برجسته ایتالیایی مانزو (Manzu) می‌باشد و مجسمه معروف آراسموس در مقابل آن قرار دارد.

موزه بویمانزفان بونینگن - جاهای دیدنی روتردام هلند

۲موزه بویمانز فان بونینگن (Museum Boymans van Beuningen)

 

موزه بویمانس فان بونینگن، یکی از مهمترین مراکز هنری هلند به شمار می‌رود که به علت مجموعه‌های نقاشی بی‌نظیرش، مجسمه‌های نفیس و هنرهای تزئینی خیره‌کننده‌اش شناخته شده است.  در این موزه می‌توان آثار هنری نقاشان قرن چهاردهم تا شانزدهم میلادی و همینطور آثار نقاشان مطرحی چون پیکاسو را مشاهده کرد.

آسیاب‌های بادی کیندردایک - جاهای دیدنی روتردام هلند

۳آسیاب‌های بادی کیندردایک (Kinderdijk’s Windmills)

 

در رودخانه نورد (Noord )، بیست و سه کیلومتری شرق روتردام روستای زیبای کوچکی قرار دارد که یکی از مکانهای پربازدید در هلند به شمار می آید. این روستای زیبا به آسیاب‌های بادی اش شهرت دارد. در این روستا ۱۹ آسیاب بادی وجود دارد که از قرن ۱۸ میلادی تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روستا، جز میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود.

برج یوروماست - جاهای دیدنی روتردام هلند

۴برج یوروماست (The Euromast)

 

برج یوروماست با ارتفاع ۱۸۵ متر، ساخته شده در سال ۱۹۶۰، سمبل شهر روتردام شناخته می‌شود. این برج که در ورودی شمال تونل ماس واقع است با داشتن دو رستوران مجلل، نمایی خیره‌کننده از شهر روتردام را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد و بدین ترتیب خاطره‌ای به یادماندنی و فراموش‌نشدنی در ذهن‌های مشتریانش خلق می‌سازد. شما می‌توانید با کرایه یکی از دو سوئیت مجلل در ۱۰۰ متری برج، شبی به یادماندنی را خلق کنید.

خانه های مکعبی - جاهای دیدنی روتردام هلند

۵خانه های مکعبی (The Cube Houses)

 

روتردام مثالی عالی برای ساختمان‌های معماری مدرن است. یکی از معروف‌ترین این ساختمان‌ها، کیوب هاوس است که توسط معمار برجسته هلندی پیت بلوم، طراحی شده است. همواره تورهای پیاده‌روی در روتردام، بازدید این ساختمان مکعبی شکل را به عنوان یکی از مقاصد خود انتخاب می‌کنند. خانه سفید ” white house” یکی از ساختمان‌های بی‌نظیر روتردام است و با ده طبقه، از بزرگترین ساختمان‌های اروپا شناخته می‌شود. این ساختمان ۱۰ طبقه از بلندترین ساختمان‌های اروپایی است که به عنوان بزرگترین مرکز ملی و فرهنگی روتردام شناخته می‌شود و از پشت‌بام این ساختمان، منظره‌ای بی‌نظیری از نمای شهر را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

یوروپورت و تورهای قایقرانی - جاهای دیدنی روتردام هلند

۶یوروپورت و تورهای قایقرانی (Europoort and Boat Tours)

 

بندر عظیم روتردام، یوروپورت، نیمی از کل مساحت این شهر را اشغال کرده است.  این مکان، منطقه ای زیبا برای تورهای  قایقی به شمار می‌رود و البته گزینه های متعدد توریستی که در این بندر برای گردشگران فراهم است، جاذبه‌های این مکان را دو صد چندان کرده است. علاوه بر کشتی‌های غول‌پیکر بیشمار این منطقه، اسکله‌ و استراحتگاه هایی مایل به مایل در این بندر شلوغ، برای مسافران در نظر گرفته شده است. یکی از معروف‌ترین این گشت‌وگذارها در دل آب‌های این بندر از مسلانتکیرینگ (Maeslantkering) نزدیک هوک فان هلند (Hoek van Holland) شروع می‌شود و نمایی نزدیک و بی‌نظیری از موج‌های عظیم در پیش چشمان بینندگان قرار می‌دهد. تورهای عصرگاهی روتردام را تورهای بسیار جالبی خواهید یافت، بویژه که در این تورها، چشم‌اندازهای مشهور شهر روتردام از جمله پل زیبا و چشم‌نواز ایراسموس (Erasmus Bridge) را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند.

باغ وحش سلطنتی روتردام - جاهای دیدنی روتردام هلند

۷باغ وحش سلطنتی روتردام (The Royal Zoo)

 

یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش های هلند، باغ وحش سلطنتی روتردام است که در سال ۱۸۵۷ تاسیس شده است و از دلپذیرترین مکان‌های شناخته شده برای گذراندن عصرگاهی دلنشین است. حیواناتی چون فیل‌های  جوان، پاندای قرمز نادر و  دیگر موجودات جذاب و دوست‌داشتنی این باغ‌وحش را به یکی از مکانهای زیبا برای کشف طبیعت وحشی بدل کرده است. حیوانات آسیایی، بازسازی جنگل‌های استوایی با دو گروه از پرندگان غیر بومی، استپ‌های مغولستان، غارهای خفاش، باغ‌های چینی و بسیاری از موجودات بومی سرزمین‌های دیگر تنها بخشی از جاذبه‌های این باغ‌وحش خارق‌العاده است. از دیگر جذابیت‌های این باغ‌وحش سحرانگیز، بخش مربوط به حیات‌وحش اقیانوسی و اکواریوم خیره‌کننده آن که انواع حیواناتی که در اعماق اقیانوس‌های قاره آمریکا زندگی می‌کنند، در خود گنجانده است. فهیم گشت بازدید از باغ‌وحش سلطنتی را در شهر زیبای روتردام اکیدا به همگی مسافران خواهان ویزای توریستی هلند پیشنهاد می‌دارد.

موزه های دریایی و مرکز شهر - جاهای دیدنی روتردام هلند

۸موزه های دریایی و مرکز شهر (Sea-Themed Museums and the City Center)

 

موزه دریایی روتردام که در سال ۱۸۷۳ تاسیس شده است دارای مجموعه وسیعی از مطالب تاریخ حمل و نقل دریایی، از جمله مدل کشتی، بازسازی یک کشتی ۲۰۰۰ ساله و نقاشی های متعدد دریایی است. یکی دیگر از جاذبه های توریستی دریایی، موزه ی مجاور آن است که یک محوطه ی فضای باز است که در آن یک کشتی قایقرانی آهنربایی و همچنین یک چراغ قدیمی است که در هر دو مجموعه امکانات گشت و گذار فراهم است. علاوه بر این یک کشتی هلندی قدیمی است که در سال ۱۹۵۸ راه اندازی شد و  یک تجربه به یاد ماندنی این است که ناهار یا شام را روی این کشتی که به طور جالبی تزئین شده است، صرف کنید. هشت دقیقه به سمت شمال از موزه دریایی بروید به مرکز شهر روتردام میرسید در اینجا شما می توانید تالار شهر را پیدا کنید، با یک برج که  بشکل جالبی تزئین شده است در مقابل تالار شهر، یک یادبود جنگی که  توسط ماری آندریسن طراحی شده قرار دارد، دیگر موارد برجسته شامل مرکز تجارت جهانی، یک ساختمان بلند با نمای شیشه ای سبز آبی و فروشگاه بزرگ کندو (Bijenkorf) می باشد.

 

کونستال تالار هنری روتردام - جاهای دیدنی روتردام هلند

۹کونستال: تالار هنری روتردام (Kunsthal)

 

تالار هنری کونستال (Kunsthal) نمونه‎ای از معماری بی‎نظیر روتردام شناخته می‌شود که میزبان انواع مختلفی از نمایشگاه های هنرهای تجسمی، طراحی و معماری از سراسر جهان است. نمونه دیگری که باید توجه داشته باشید موزه Chabot است که شامل آثار هنرمند و مجسمه ساز هلندی Henk Chabot است.  بازدید از این موزه عکس را به تمامی علاقمندان به عکاسی پیشنهاد می دهیم.

کلیسای بانوی ما - جاهای دیدنی روتردام هلند

۱۰کلیسای بانوی ما (The Church of Our Lady)

 

در  ۲۴ کیلومتری جنوب غربی روتردام در شهر دورترخت ،کلیسای بانوی ما قرار دارد. این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای هلندی به سبک رنسانس همراه با پنجره های شیشه ای رنگی است. این کلیسا یک بنای آجری قرمز رنگ با فضای داخلی سفید رنگ است. از قسمتهای دیدنی این کلیسا جای پای شیطان است. اگر کسی در محل این جای پای شیطان بایستد قادر به دیدن پنجره های کلیسا نخواهد بود. این کلیسا ۲۲ ستون دارد. بازدید از این کلیسا را به تمامی گردشگران عزیز توصیه می کنیم.

منبع: planetware.com

مطالب مشابه :

آژانس فهیم گشت خدماتی همچون خرید بلیط آمریکا ، بلیط ارزان پاریس ، خرید بلیط اسپانیا ، بلیط ارزان ایتالیا ، رزرو بلیط آلمان ، رزرو اسیون و خرید بلیط هواپیما برای کانادا ، رزرو و خرید بلیط فرانسه ، خرید بلیط هواپیما برای سفر به اروپا ، بلیط پروازهای داخلی اروپا را ارائه میدهد و نیز امکان خرید بلیط برای کلیه شهرهای آمریکا ، کانادا و اروپا را برای مسافران گرامی فراهم میکند. ارزانترین بلیط هواپیما با کمترین هزینه و توقف پروازی و با بهترین قیمت را از ما بخواهید.

© تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به آژانس هواپیمایی فهیم گشت پردیس می باشد.

تور، بلیط، فرم سفارت، وقت سفارت، اروپا، وقت vip، چارتر، لحظه آخری، بلیط تک، آفر، ویزای کانادا، تضمینی، رزرو هتل، سفارت، تور ارزان، زیر قیمت اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، اروپا، ویزای اروپا، ویزای شنگن، کیش، مشهد، قشم، شیراز، اصفهان، مشهد مقدس، استانبول، تایلند، تایلند پوکت، تایلند پاتایا، بانکوک پاتایا، ارمنستان، دبی، مالزی، گرجستان، بلغارستان، آنتالیا، ساربان گشت کویر، آژانس مسافرتی ساربان، آژانس، مسافرت، تور اسپانیا، تور ایتالیا، تور فرانسه، تور اروپا، تور کیش، تور مشهد، آژانس مسافرتی هواپیمایی ساربان گشت کویر، ساربان، آژانس مسافرتی، قیمت تور اسپانیا، قیمت تور ایتالیا، قیمت تور فرانسه، قیمت تور اروپا، قیمت تور کیش، قیمت تور مشهد، قیمت ویزای اروپا، قیمت ویزای شنگن، قیمت تور کیش، قیمت تور مشهد، قیمت تور قشم، قیمت تور شیراز، قیمت تور اصفهان، قیمت تور مشهد مقدس، قیمت تور استانبول، قیمت تور تایلند، قیمت تور تایلند پوکت، قیمت تور تایلند پاتایا، قیمت تور بانکوک پاتایا، قیمت تور ارمنستان، قیمت تور دبی، قیمت تور مالزی، قیمت تور گرجستان، قیمت تور بلغارستان، قیمت تور آنتالیا، نرخ ویژه تور اسپانیا، نرخ ویژه تور ایتالیا، نرخ ویژه تور فرانسه، نرخ ویژه تور اروپا، نرخ ویژه تور کیش، نرخ ویژه تور مشهد، نرخ ویژه ویزای اروپا، نرخ ویژه ویزای شنگن، نرخ ویژه تور کیش، نرخ ویژه تور مشهد، نرخ ویژه تور قشم، نرخ ویژه تور شیراز، نرخ ویژه تور اصفهان، نرخ ویژه تور مشهد مقدس، نرخ ویژه تور استانبول، نرخ ویژه تور تایلند، نرخ ویژه تور تایلند پوکت، نرخ ویژه تور تایلند پاتایا، نرخ ویژه تور بانکوک پاتایا، نرخ ویژه تور ارمنستان، نرخ ویژه تور دبی، نرخ ویژه تور مالزی، نرخ ویژه تور گرجستان، نرخ ویژه تور بلغارستان، نرخ ویژه تور آنتالیا، ارزان ترین تور اسپانیا، ارزانترین تور ایتالیا، ارزان ترین تور فرانسه، ارزانترین تور اروپا، ارزان ترین تور کیش، ارزانترین تور مشهد، ارزان ترین ویزای اروپا، ارزانترین ویزای شنگن، ارزان ترین تور کیش، ارزانترین تور مشهد، ارزان ترین تور قشم، ارزانترین تور شیراز، ارزان ترین تور اصفهان، ارزانترین تور مشهد مقدس، ارزان ترین تور استانبول، ارزانترین تور تایلند، ارزان ترین تور تایلند پوکت، ارزانترین تور تایلند پاتایا، ارزان ترین تور بانکوک پاتایا، ارزانترین تور ارمنستان، ارزان ترین تور دبی، ارزانترین تور مالزی، ارزان ترین تور گرجستان، ارزانترین تور بلغارستان، ارزان ترین تور آنتالیا، رزرو تور اسپانیا، آفر تور ایتالیا، تورهای فرانسه، نرخ تور اروپا، تور ارزان کیش، بلیط تور مشهد، بلیط تک استانبول، فرم ویزای اروپا، وقت سفارت اروپا، فرم ویزای شینگن، درخواست ویزای شینگن، قیمت ویزای شینگن، نرخ ویژه ویزای اروپا، تعیین وقت سفارت اروپا، تورهای اروپایی، ویزای کانادا، وقت سفارت کانادا، پیکاپ سفارت کانادا، ویزا تضمینی کانادا، وقت سفارت آمریکا در دبی، قیمت ویزا کانادا، نرخ ویژه ویزا کانادا